#Foreign Affairs

Mazen Kerbaj: „Six Drawing Lessons for Mazen Kerbaj", 2017 Mazen Kerbaj: „Six Drawing Lessons for Mazen Kerbaj", 2017
Kerbaj on Kentridge
The work of contemporary artists from the perspective of their colleagues
„I want to make a theatre where the resolution stops being the issue”
Ein Videointerview mit Siyabonga Mthembu.
„Uncertain Places. Eine Nachtausstellung“ © Christopher Hewitt „Uncertain Places. Eine Nachtausstellung“ © Christopher Hewitt
Wie ein Tiger im Zoo
Ein Gespräch über den Unterschied zwischen Ausstellung und Festivalpräsentation
Pere Faura Pere Faura
“Disco is a space of freedom”
An interview with Pere Faura
Uncertain Futures
The world as a war game – Peter Galison on scenario futures.
Zeichenunterricht, gezeichnet
William Kentridges „Drawing Lessons“ durch die Augen einer Zeichnerin.
Meine Identitektur
Johannes Paul Raether über seine Performancekunst.
Philip Miller © Ellen Elmendorp Philip Miller © Ellen Elmendorp
Gesänge gegen die Apartheid
Ein Gespräch mit dem südafrikanischen Komponisten Philip Miller.
Sacrifice zone or liberated territory?
The art and life of resistance.
Drawing Lesson 49: Berlin Memory
Ein Kurzfilm von William Kentridge.
Sogenannte moderne Blasorchester
Das Blasorchester in Geschichte und Gegenwart.
Den Festspielhäusern die Geister eintreiben
Thomas Oberenders Rede zur Eröffnung von „NO IT IS ! William Kentridge“.
“How did this seriousness get there so quickly?”
An interview with Tim Etchells.
Seven Portraits
Artists, as seen through the eyes of Mary Reid Kelley.
10 things that being a South African makes me uncertain of …
Theses on uncertainty by Siyabonga Mthembu.
What really matters
On Tim Etchells, Jan Lauwers and Alain Platel.
“We want to cause chaos in the streets.”
Kelly Copper and Pavol Liska, founders of Nature Theater of Oklahoma, and their new project “Germany Year 2071”.
Helga Nowotny © privat Helga Nowotny © privat
The Cunning of Uncertainty
Helga Nowotny on uncertainty in science and art.
Images of the uncertainty of life
Theatre critic Renate Klett and art historian Angela Breidbach in conversation on William Kentridge’s “NO IT IS !”
Dauer, Dehnung, Wiederholung
Experimente mit der Zeit bei Foreign Affairs 2015