#Jazzfest Berlin

How come radio is not dead yet?
Review by Nico Daleman
Live from New York it's Jazzfest Berlin 2020
Review by Nico Daleman
Of Outer Spaces. The Jazzfest Berlin goes Digital
Review by Nico Daleman
Sauna Cathedral
Sinikka Langeland über ihr neues Werk
Anthony Braxton © Peter Gannushkin Anthony Braxton © Peter Gannushkin
Anthony Braxton. Unwaveringly creative
Essay by Timo Hoyer
Anthony Braxton © Peter Gannushkin Anthony Braxton © Peter Gannushkin
Jazz Utopias and Utopian Jazz
Essay by Felix Klopotek
Halvorson/Saito/Allbee/Dahlgren im A-Trane beim Jazzfest Berlin 2018 © Adam Janisch Halvorson/Saito/Allbee/Dahlgren im A-Trane beim Jazzfest Berlin 2018 © Adam Janisch
Berlin – Sehnsuchtort des Jazz
Ein Stimmungsbild
Notes on a Silent Meal
Ursprünge und Ursachen des afrodeutschen Afrofuturismus
Moor Mother © Bob Sweeney
Jaimie Branch © Peter Gannushkin Jaimie Branch © Peter Gannushkin
Chicago
Auch wenn New Orleans als Geburtsort des Jazz gefeiert wird, ist Chicago der Ort, an dem diese Musik heranwuchs.
Suddenly it Turns into Something Big
Nadin Deventer, the new Director of Jazzfest Berlin, in conversation with Thomas Oberender
In All Languages
Richard Williams über seine Zeit als Kurator
Meet the Artist: Tyshawn Sorey - Tag 1
Der Artist-in-Residence des Jazzfest Berlin 2017 mit dem Tyshawn Sorey Trio
Cooperation instead of cricket
Despite difficult conditions, communication between musicians from London and Berlin has been going strong for decades.
Jazz and the female voice
How female singers search for identity and individual expression
What’s New?
About Attitude, Repertoire and Role Models.
Fahrstuhl zum Schaffott
Für Miles Davis ein Wendepunkt in seiner musikalischen Entwicklung
Tyshawn Sorey: Ein Portrait
John Murph über einen Ausnahmemusiker
Improvisation zwischen den Welten
Amirtha Kidambi über ihr Verhältnis zu Karnatischer Musik
„A Firebrand Thinker”: Der Künstler und Aktivist Amiri Baraka
Kevin Le Gendre über Leben und Werk Amiri Barakas