Jazz – Today!

This kind of magic
No concert is like the other. What is special about The Necks?
We will survive this poor choice
Wadada Leo Smith about the results of the U.S. elections
„Die Stasi swingt nicht – Ein Jazzfan im Kalten Krieg.“
Siegfried Schmidt-Joos über sein Leben mit dem Jazz
Matana Roberts © Paula Court Matana Roberts © Paula Court
“I am a hybrid of many different American traditions.”
Questions to Matana Robert  
Von Klangexperimenten und der Suche nach neuen musikalischen Ausdrucksmöglichkeiten
Eve Risser im Gespräch
The Many Faces of Jazz
Photographies by Patrick Hinely and Detlev Schilke.
Impulsgeber bis heute – das Globe Unity Orchestra
Alexander von Schlippenbach im Gespräch
Der Song bleibt – der Kontext ändert sich.
Lucia Cadotsch im Gespräch
Ingrid Laubrock © John Thomas, Axejazzpower Ingrid Laubrock © John Thomas, Axejazzpower
Die Kunst des Duos
Die Kunst des Duos
Matana Roberts © Frank Schindelbeck Matana Roberts © Frank Schindelbeck
Multimedia collage in music and dance theatre
Matana Roberts transcends the boundaries of jazz and customary concert events. Just like Pina Bausch, who introduced procedures of improvisation into dance theatre.
Improvisierte Musik in Berlin braucht Freiräume –und ein festes Dach über dem Kopf. Cuvrybrache Berlin © William Veder Improvisierte Musik in Berlin braucht Freiräume –und ein festes Dach über dem Kopf. Cuvrybrache Berlin © William Veder
Widespread variety with only occasional dullness
Berlin’s jazz and improvised music scene.
Visit New York for the jazz, but don’t forget Brooklyn.
On New York’s growing mecca for experimental jazz.
Blow your horn, man!
On the questionable aesthetics of masculinity in jazz.